نکات ایمنی تهیه غذاد روی اجاق گاز و فر

نکات ایمنی تهیه غذا روی اجاق گاز

تهیه غذا حتی برای باتجربه ترین آشپزها نیز اقدامی راحت نیست و آخرین کاری که می خواهید انجام دهید افزودن پاکسازی بیشتر به پایان وعده غذایی شما است. هنگامی که غذای شما در اجاق قرار گرفت و تایمر تنظیم شد، می توانید برای مقابله با کثیفی ظروف به کار خود ادامه دهید اما اگر مراقب نباشید  ممکن است یک کار بزرگتر و حتی کمتر دلپذیر داشته باشید: فر. با ادامه پخت غذای اصلی یا دسر شما، موارد مختلفی وجود دارد که ممکن است اشتباه ایجاد شود، از پاشنده های چربی گرفته تا سرریز شدن، که هر یک از آنها می تواند منجر به بوی نامطبوع ، آشپزخانه پر از دود یا حتی آتش سوزی شود. در اینجا چند نکته عالی از متخصصان سایت تامین تک آورده شده است که می تواند به شما در جلوگیری از این مسائل و سایر مسائل رایج اجاق کمک کند و به شما اجازه می دهد غذای شما بینظیر شود.

نکاتی برای جلوگیری از نشت اجاق گاز

تمیز کردن اجاق در ردیف ناخوشایندترین کارهای خانه و یکی از سخت ترین کارها قرار دارد. با این نکات می توانید با جلوگیری از چکه کردن غذا، به تمیزتر نگه داشتن اجاق گاز کمک کنید.

پوشاندن درب ظروف

هر غذایی که حاوی چربی حیوانی مانند گوشت، پنیر یا کره باشد با ادامه پخت غذا بخار می شود و باعث ایجاد غبار ریز شامل آب و چربی می شود. این مه می تواند بر روی قفسه های نگهدارنده، کف اجاق گاز یا دیواره های جانبی قرار گیرد و علاوه بر آشفتگی ایجاد شده در این فرآیند، می تواند غذای شما را نیز خشک کند. با پوشاندن ظرف خود با درپوش یا یک لایه فویل آلومینیوم می توان از بروز هر دو مسئله جلوگیری کرد.

نشت اجاق گاز را بگیرید

با پختن غذای شما، آب و چربی آزاد می شود و به مقدار کافی زیاد می تواند باعث سوختن ظرف یا اجاق ما شود. به محض اینکه مایعات اضافی به ته اجاق برخورد می کند، شروع به سوختن می کند و باعث ایجاد بوی نامطبوع و یا دود می شود. می توانید با قرار دادن یک ظرف قابل استفاده در کوره دیگر مانند یک ورق پخت (که برای تمیز کردن آسان آن با ورق آلومینیوم پوشانده شده) در زیر ظرف یا روی قفسه زیر ظرف خود ، از این مشکل جلوگیری کنید تا جلوی هر گونه قطره قطره یا نشت را بگیرد.

از کیسه استفاده کنید

از کیسه های بوگیر می توان برای پخت اکثر انواع ماهی ها، گوشت ها و سبزیجات استفاده کرد و در عین حال که غذای شما را خوش طعم و آبدار نگه می دارد، به مهار ظرفیت داخل اجاق کمک می کند.

مقاله مرتبط: لوازم خانگی که ساکتند نیاز به مراقبت دارند

علل آتش سوزی و پیشگیری از آن

بیشتر آتش سوزی خانه ها از آشپزخانه یا از اجاق گاز شروع می شود. آتش سوزی اجاق ها به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد، خواه به دلیل روش پخت و پزو هم به طور کلی دستگاه و یا به دلیل تمیز بودن فضای داخلی اجاق – و تقریباً همه قابل پیشگیری هستند.

علل آتش سوزی اجاق گاز

استفاده نادرست – فر شما برای پخت و گرم کردن مواد غذایی با استفاده از ظروف مناسب برای اجاق در نظر گرفته شده است. قرار دادن نوع نامناسب مواد در اجاق گاز یا استفاده از آن برای هر چیز دیگری به غیر از پخت و پز (مانند گرم کردن خانه یا محل نگهداری) می تواند عواقب فاجعه باری در پی داشته باشد.

نگهداری ناکافی – با گذشت زمان، ذرات چربی و مواد غذایی می توانند روی دیواره ها، قفسه ها و کف اجاق گاز جمع شوند و در مقادیر کافی است که هنگام گرم شدن شعله ور شوند.

سو عملکرد لوازم خانگی – دستگاهی که کهنه یا ضعیف نگهداری شده باشد یا خراب باشد، کارکرد آن می تواند خطرناک باشد. اگر جرقه ای از اجاق برقی خود مشاهده کردید یا مشکوک به نشتی اجاق گاز خود هستید سریعاً استفاده را متوقف کرده و برای تعمیر با سایت ما تماس بگیرید.

شماره های تماس: 09108176962  و 02176270028

جلوگیری از آتش سوزی اجاق گاز

هرگز غذا را بدون مراقبت رها نکنید.

فر خود را به طور منظم تمیز کنید.

قبل از روشن كردن اجاق گاز، قسمت پایین آن را از نظر وجود بقایای غذا بررسی كرده و آنهارا بردارید.

از متخصصین سایت تامین تک بخواهید اجاق گاز شما را بازرسی کنند تا از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنند.

منبع: mrappliance.com

 

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید