تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی – نکات و ترفندها

 به خصوص اگر خانواده ای پر جمعیت باشید، احتمالاً ماشین ظرفشویی جزء یکی از لوازم ضروری به نظر می رسد. شما روی آن حساب می کنید تا لیوان قهوه مورد علاقه خود را بدون لکه و قابلمه هایتان را درخشان نگه دارید. اما آخرین باری کی تعمیر ماشین ظرفشویی تان را انجام داده اید؟ با نکات زیر در مورد نگهداری ماشین ظرفشویی از طرف متخصص در شرکت تامین تک، ماشین ظرفشویی تان را خودتان تعمیر کنید و سالهای بیشتری از آن استفاده کنید.

چگونه می توانیم بفهمیم که زمان تعمیر ماشین ظرفشویی است؟

هر موقعی که پیش آید، زمان مناسب برای تعمیر و چک کردن ماشین ظرفشویی است. اما این نشانه‌هایی هستند که نشان می دهد ماشین ظرفشویی شما اکنون به تعمیر نیاز دارد:

  • کاهش اثربخشی: اگر ظرف ها بعد از یک چرخه 100٪ تمیز به نظر نمی رسند یا باقی مانده مواد شوینده را پس از اتمام کار مشاهده می کنید، ماشین ظرفشویی شما احتمالاً نیاز به تمیز کردن و مراقبت های دیگر دارد.

  • بوهای ناخوشایند: با کار سختی که ماشین ظرفشویی شما انجام می دهد، می تواند هر از گاهی بوی بد دهد. اما بوی نا و بوی زننده مواد غذایی فاسد نشانه خوبی نیست.

  • فرسودگی و پارگی: آسیب دیدگی و زنگ زدگی روی قفسه های ظروف ، سبدهای ظروف یا درز بند درب نشان می دهد که استفاده منظم و بدون تعمیرات باعث ضرر و زیان شده است.

  • نشت: اگر آب به خارج از ماشین ظرفشویی نشت می کند، به احتمال زیاد شما نیاز به تعویض واشر دارید یا باید از یک تعمیرکار حرفه ای ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

  • مشکلات تخلیه: آیا آب به جای تخلیه داخل ماشین ظرفشویی را مانند استخر میکند؟ ممکن است مشکل لوله کشی باشد.

    اگر به نظر می رسد مشکلات مستمر با ماشین ظرفشویی خود را تجربه می کنید، ممکن است همش در حال تعمیر کردنش باشید. در نظر داشته باشید که در صورت مراقبت از آن، ماشین ظرفشویی معمولاً حدود دوازده سال عمر می کند.

6 نکته برای افزایش کارایی ماشین ظرفشویی

اخیراً با ماشین ظرفشویی خود  به مشکل نخورده اید؟ هر چند ماه یکبار این نکات تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی را اجرا کنید تا همیشه باید ظروف بدون لک و تمیز را در قفسه تان داشته باشید.

  1. به مدت یک ربع ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید

    یک روش تمیز کردن ساده، ریختن یک فنجان سرکه سفید در محفظه مخصوص قرص آن که معمولا در قسمت بالای درب ماشین ظرفشویی می باشد، است. سپس تنظیمش کنید تا در یک چرخه آب گرم شروع به کار کند. سرکه به طور موثری باقیمانده چربی و بوی نا را از بین می برد.

    2. ورقه ها را با رنگ مخصوص پر کنید

    با گذشت زمان،قفسه های ظروف در ماشین ظرفشویی شما ممکن است علائم فرسودگی را نشان دهد. ورقه ها و ترک ها ناخوشایند هستند و همچنین می توانند باعث ایجاد باکتری و زنگ زدگی شوند. برای درست کردن مناطق فرسوده در قسمت قفسه ماشین ظرف شویی تان، رنگ مخصوص قفسه ظرفشویی را به صورت آنلاین یا در فروشگاه های مخصوص در نزدیک منزل خود خریداری کنید.

    3. واشر درب را به منظور پوسیدگی بررسی کنید

    آیا نشتی آب در قسمت پایین یا طرفین درب ماشین ظرف شوییتان دارید؟ با کهنه شدن ماشین ظرفشویی، درز لاستیکی که به عنوان واشر درب نیز شناخته می شود، ممکن است پوسیده شده و اجازه نشت آب دهد. وضعیت واشر را کاملا بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. این نکات نگهداری ماشین ظرفشویی ممکن است در جلوگیری از هزینه تعویض زودرس ماشین ظرفشویی به شما کمک کند.

    4. سطح ظروف را قبل از چرخه شستشو کامل تمیز کنید

    اگرچه قرار دادن ظروف فوق العاده کثیف مستقیماً داخل ماشین ظرفشویی وسوسه کننده است، اما تمیز کردن ذرات باقی مانده مواد غذایی از روی ظروف در ابتدا می توانند به نگهداری ماشین ظرفشویی کمک کند. غذای جامد و مواد چرب موجود در آن می تواند بخش تخلیه دستگاه، بازویی آب پاش دستگاه و سایر اجزای آن را مسدود کند. بدتر از همه، تکه های مواد غذایی می توانند همچنان به باقی ماندن و چسبیدن به ظروف  ادامه دهند. این کار را یک عادت کنید که ابتدا هر بشقاب را تمیز کنید تا از فشار بیش از حد دستگاه خود جلوگیری کنید.

    5. تازه ماندن با استفاده از قدرت لیموها

    بدون قرار دادن ظرف در ماشین ظرفشویی، سعی کنید چرخه کامل را با استفاده از پودر لیموناد به جای مواد شوینده اجرا کنید. اسید موجود در لیموناد قارچ ها و چربی های به جا مانده را از بین برده و باعث می شود دستگاه بوی تازه و لیمویی مانند بگیرد. همانطور که در فیلم ما مشاهده خواهید کرد، لیمو برای تمیز کردن لوازم مفید است.

    6. برنامه منظم تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی

    یکی از مؤثرترین نکات مربوط به نگهداری ماشین ظرفشویی، برنامه ریزی سرویس لوازم حرفه ای در هنگام نیاز است. تیم های محلی آقای لوازم خانگی در سراسر کشور انواع مشکلات ماشین ظرفشویی را حل می کنند، از نشت تا صداهای مزاحم. ما همچنین می توانیم به طور منظم تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی را انجام دهیم تا در وقت شما صرفه جویی شود.

این که ماشین ظرفشویی شما به طور کارآمد کار می کند یا نه، از تامین تک بخواهید همین امروز وسیله شما را بررسی کند. کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن در شهرهای پردیس، رودهن، بومهن، دماوند و … به شما پاسخ خواهند داد.

فهرست
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید