این مدل اولین یخچال بوش رونمایی شده در نمایشگاه بهاری لایپزیگ است. این لوازم خانگی مطمئناً در آن زمان طیف وسیعی از مزایا را ارائه داده بود. با این حال، به سرعت به موفقیت تولید کنندگان یخچال و فریزر اواخر دهه 1920 و اوایل دهه 1930 نرسید.
در آن زمان فقط تعداد بسیار کمی از خانوارها میتوانستند یخچال برقی داشته باشند. مصرف کنندگان نیز غالباً در مورد لوازم خانگی برقی “غیر ضروری و خطرناک” از رزرو استفاده میکردند.
اولین یخچال و فریزرهای داخلی در ایالات متحده در حدود سال 1910 ساخته شد و به فروش خوبی رسید. در نتیجه، طی سالهای بعد، شرکت های زیادی در سراسر جهان دست به تولید یخچال و فریزر زدند. بوش تصمیم گرفت یخچال و فریزر برقی خود را در سال 1929 به بازار عرضه کند. حرکت به بازار لوازم خانگی نیز بخشی از استراتژی متنوع سازی بود که درصدد کاهش وابستگی شرکت به آنچه که قبلاً تنها منطقه عملیاتی آن یعنی فن آوری خودرو بود، میباشد. از آنجایی که یخچال و فریزر برقی هنوز در اروپا و آلمان یک تجمل لوکس بود و مسیری طولانی برای تبدیل شدن به یک محصول انبوه، بوش وظیفه تولید و راهاندازی ماشینی برای مصرف کننده متوسط را بر عهده داشت.
مهندسان آن با یخچال فشرده با ظرفیت 60 لیتر روبرو شدند که در آشپزخانه های کوچک نیز جای میگیرد. فاکتورهای فنی بدان معنی بود که یک شکل درام گرد نسبت به شکل های مربع ارزانتر است و همچنین می تواند طراحی کارآمدتری را برای سیستم تبرید ایجاد کند. اگرچه قیمت 350 قیمت نسبتاً پایینی بود، با این وجود یخچال هنوز از دسترس اکثر خانوارها خارج بود.
تبلیغات یخچال و فریزر ، 1935
به دنبال آن باشید – این بسیار ارزشمند است.
به لطف ظاهر جالب توجه، یخچال و فریزر بوش در سال 1933 به زودی به یک دستگاه شناخته شده تبدیل شد. کمپین های تبلیغاتی گسترده، نمایه آنرا حتی بیشتر نشان داد. یکی از اولین جزوه های تبلیغاتی یخچال و فریزر بوش فضاهای یخچال برقی را افزایش داد:
گفت شد: “زنان خانه دار مدرن مدت ها است که آرزو دارند از یخچال و فریزر کاملاً اتوماتیک استفاده کنند تا خانه از نظر اقتصادی تری اداره شود، انواع مواد غذایی و نوشیدنی را برای مدت طولانی نگه داشته و به احساس رفاه و قناعت در خانه کمک کند و حتی بهترین وسیله برای نگهداری برای خوراکی ها بدون هزینه ای باشد. ” به طور خلاصه: “یخچال و فریزر برقی طراحی شده از بوش کمک میکند تا به یک سبک زندگی کاملاً مدرن برسید!”
طرح یخچال از گرد تا مربع
محصول موفق باعث تولید انبوه و توسعه شد. هنگامی که مشخص شد که نظر در مورد ظاهر زیبا و اثربخشی مدل گرد تقسیم شده است، برنامه ریزان محصول به سرعت واکنش نشان دادند. برای وسایل بعدی از سال 1935 و 1936 از شکل کابینت مربع کلاسیک استفاده می کردند و به ترتیب 90 و 120 لیتر ظرفیت بسیار بیشتری داشتند.
این فناوری به طور مداوم بهبود یافته است، و مدلهای بعدی این ها با امکانات بیشتر نیز ساخته میشود. در سال 1938/39، یخچال و فریزرهای بوش دارای روشنایی داخلی و قفسه های قابل تنظیم با ارتفاع بودند. در دهه 1950، همچنان تولید یخچال و فریزر در جریان بود. یخچال و فریزر بوش تبدیل به “دستیار هر آشپزخانه” شد.