تهویه مناسب آشپزخانه

راهنمای کامل تهویه مناسب آشپزخانه

پختن یک وعده غذایی عالی می تواند کل خانه شما را مملو از بو کند که در کنار آن باعث خرابی سطوح شود و حتی باعث می شود آشپزخانه شما فرسوده و خسته کننده به نظر برسد و  گرما، بخار، دود و یا بو ایجاد کند که در نهایت حال شما بد شود. اما چاره چیست؟ تهویه مناسب آشپزخانه – اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام نوع  تهویه برای خانه شما مناسب است، بهتر است که تفاوت بین تهویه هوا و فن هود را بدانید. سایت تامین تک خوشحال است که راهنمای جامعی را برای هر دو نوع تهویه در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید آگاهانه و متناسب با نیازها و محیط خانه خود تصمیم بگیرید.

چرا به تهویه آشپزخانه نیاز دارید؟

یک خانه سالم با تهویه مناسب آشپزخانه عجین شده است و چه شما در حال ساخت آشپزخانه در ساختمان جدید یا بازسازی خانه خود هستید یا سیستمی را در آشپزخانه فعلی خود جایگزین می کنید، مزایای این فناوری را برایتان مشخص می کنیم:

افزایش راحتی با تهویه مناسب آشپزخانه

پخت و پز تعدادی محصولات جانبی مختلف از جمله گرما و بخار تولید می کند که می تواند باعث ناراحتی شما یا مهمانان شما شود. تهویه مناسب به شما کمک می کند تا گرما و رطوبت اضافی اتاق برای راحتی بیشتر و کنترل دما از بین برود.

ذخیره انرژی

طراحی، کیفیت یا قرارگیری ضعیف سیستم تهویه شما می تواند هوای تمیز و مطبوع را همراه با هوای نامطلوب مخلوط کند. یک سیستم تهویه مناسب آشپزخانه بین دو نوع هوا با کارآیی بیشتر تمایز ایجاد می کند، نه اینکه بر خلاف آن باشد و با سیستم HVAC شما کار می کند.

کنترل بوهای مطبوع و نامطبوع

بوی پخت و پز می تواند اشتها را تحریک کرده و فضای خانه شما را بیشتر لذت بخش کند. با این حال بوهای شدید مانند ماهی یا سیر یا آنهایی که مدتها پس از پایان غذا بوی بد می دهند، ناخوشایند هستند و با استفاده از سیستم تهویه مناسب آشپزخانه می توان از آنها جلوگیری کرد.

کیفیت هوای داخلی

دود، بخار گاز، چربی و سایر ذرات می توانند هوای داخلی خانه شما را آلوده کنند، در حالی که رطوبت بیش از حد می تواند منجر به رشد کپک شود.

تمیزی محیط

یک سیستم تهویه آشپزخانه قدرتمند و کاربردی می تواند با کشیدن چربی و بخار از سطح آشپزخانه و سطوح آشپزخانه، مدت زمانی را که برای تمیز کردن آشپزخانه خود صرف می کنید، کاهش دهد.

Downdraft در مقابل تهویه فن هود

صرف نظر از نوع سیستم تهویه شما، گرما، رطوبت و آلاینده ها را از روی اجاق گاز خود با استفاده از Downdraft از بین خواهید برد. در ادامه همه چیزهایی است که باید برای انتخاب سیستم مناسب برای خانه خود بدانید نوشته شده است.

سیستم های Downdraft

یک سیستم downdraft در صفحه آشپزخانه یا میز پیشخوان ادغام شده و در پشت اجاق گاز قرار گرفته است. دریچه ها پنهان می مانند و اکثر مدل ها طوری طراحی شده اند که در هنگام استفاده به ارتفاع 10 اینچ یا بیشتر برسند و پس از اتمام پخت و پز به پایین بیایند. یکی از رایج ترین کاربردها، جزیره آشپزخانه یا هر منطقه ای است که قرار دادن فن هود عملی یا ممکن نیست.

ویژگی های مثبت و منفی سیستم های Downdraft

مثبت ها

طراحی تمیز

نیازی به کانال کشی نیست

نصب آسان تر

منفی ها

کمتر از هود موثر است

ممکن است در شعله های گاز تداخل ایجاد کند

در کشیدن بخار از ظرف های بلندتر پخت و پز، کارآمدی کمتری دارد

فن هود (آپدرافت) تهویه

هودها متداول ترین گزینه هستند که مستقیماً بالای منطقه اجاق گاز نصب می شود. یک سیستم به روزرسانی به منظور کشیدن بخار، چربی ، دود و بوها از قسمت آشپزخانه، عبور آنها از یک سیستم فیلتراسیون و هدایت هوای فیلتر شده از طریق کانال مجاری به بیرون  آشپزخانه شما طراحی شده است.

ویژگی های مثبت و منفی هود

مثبت ها

موثرتر

طراحی نوآورانه گزینه های کم نمایشی را ارائه می دهد

منفی ها

نصب سخت تر

در هر زمان قابل مشاهده است

ملاحظات نصب سیستم تهویه مناسب آشپزخانه

قبل از انتخاب بین این دو نوع سیستم تهویه موارد زیر را در نظر بگیرید:

مساحت آشپزخانه شما.

مسافتی که هوا باید جابجا شود.

در صورت انتخاب هود، اطمینان حاصل کنید که مکان نصب به اندازه مساحت و به همان اندازه عمیق است که طراحی اجازه می دهد.

فارغ از اینکه کدام یک را انتخاب می کنید، تکنسین های تامین می توانند خدمات تعمیر و نگهداری سیستم تهویه آشپزخانه را به شما ارائه دهند.

منبع: www.mrappliance.com

 

 

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید