تعمیر یخچال در منزل

نه نکته برای نگهداری و تعمیر یخچال در منزل که باید بدانید

ایده شما برای نگهداری و تعمیر یخچال در منزل  دلخواهتان چیست؟  شاید وقت آن رسیده است که رویکرد بهتری را برای مراقبت و تمیز کردن یخچال در نظر بگیرید. یخچال در منزل برای شما 24 ساعت روز و 7 روز هفته به سختی کار می کند، و برای رسیدن به بهترین عملکردش نیاز به کمی توجه دارد.
شاید تنها چند دقیقه طول بکشد تا نکات ساده تعمیر و نگهداری یخچال و فریزر را بخوامید. اگر با مشکلات جدی در لوازم خانگی مواجه شدید و یا می خواهید یخچال به صورت تخصصی بررسی شود، با تامین تک ارتباط برقرار کنید.

 

نه نکته نگهداری و تعمیر یخچال در منزل

فقط با کمی تلاش می توانید هزینه های انرژی را کاهش داده و از تعویض زودرس یخچال جلوگیری کنید.

1- واشر را بررسی کنید:

صدمه یا خاك و کثیفی می تواند مانع از به خوبی بسته شدن واشر یا درزهای درب یخچال شده و هوای سرد را در یخچال حفظ نمی كند. اگر واشر ترکیده، پوسته پوسته ، ترک خورده یا پاره شده باشد به نظر می رسد، احتمالاً زمان آن رسیده است که آن را تعویض کنید. در غیر این صورت، از آب گرم و یک پارچه یا اسفنج برای تمیز کردن دوره ای واشر استفاده کنید، به خصوص در داخل چین هایی که ممکن است جِرم مخفی شده باشد.
یکی دیگر از ترفندهای نگهدارنده واشر یخچال و فریزر که دارای چفت و بست ضعیف است، استفاده از یک لایه نازک از جنس نفت خام ژله ای مانند پس از تمیز کردن بر روی واشر است. یک لایه نازک تنها چیزی است که برای بهبود مکش درزهای درب لازم است.

2. مسدود کننده ها را از دریچه ها خارج کنید:

دریچه های موجود در فریزر، هوای سرد را در یخچال به جریان می اندازند. اگر دریچه ها مسدود شود یا فریزر خیلی پر باشد، هیچ یخچالی به درستی خنک نمی شود. یک کار مهم برای نگهداری یخچال و فریزر، انتقال بسته های غذایی به جایی دور از دریچه ها است. همچنین از شلوغ کردن بیش از حد یخچال خودداری کنید که این امر مانع گردش هوا می شود. برای کمک به دستگاه خود در کارآمد بودن انرژی، سعی کنید تقریباً حدود سه چهارم آن راپر کنید.

3. سیم پیچ های چگال ساز(در پشت یخچال) را تمیز کنید:

جمع شدن گرد و غبار روی سیم پیچ های چگال ساز یخچال و فریزر مانع از انتشار گرما می شود. در نتیجه کمپرسور برای انجام کار خود باید خیلی سخت و خیلی طولانی کار کند. با تمیز کردن سیم پیچ ها حداقل یکبار در هر شش ماه، می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و عمر یخچال خود را طولانی تر کنید. لازم به گفتنش نیست که تا آنجا که می شود از تعمیرات غیرضروری خودداری کنید. اگر حیوانات خانگی دارید که موهایشان می ریزند، شاید لازم باشد این کار را بیشتر از پیش انجام دهید. بسته به نوع مدل، سیم پیچ ها در انتهای یخچال یا در قسمت جلوی آن یا در قسمت عقب قرار دارند. برای تمیز کردنشان از یک برس تمیز کننده سیم پیچ و جارو برقی استفاده کنید.

4.  فن چگال ساز را تمیز کنید:

فن های چگال ساز یخچال می توانند مانند آهن ربا برای کثیفی، گرد و غبار ، تکه پاره های کاغذ و حتی موش های مخاطره طلب را به سمت خود بکشد. اگر فن توسط زباله ها مسدود شود، یخچال نمی تواند به درستی خنک شود زیرا هوا در سیم پیچ ها گردش نمی کند. برای تمیز کردن فن چگال ساز، دستگاه را از دیوار دور کنید و فن را از پوششی که در آن قرار دارد کنید. (کتابچه راهنمای کاربر را برای محل استقرار فن بررسی کنید.) برای تمیز کردن پره های فن و چین های بین تیغه ​​و موتور از برس و جاروبرقی استفاده کنید.
نکته اضافی: تمیز کردن داخل یخچال را نیز فراموش نکنید!

5. دمای مناسب را تنظیم کنید.

این مورد یکی از ساده ترین نکات، اما بسیار مهم ما درباره نگهداری یخچال و فریزر است،. برای عملکرد بهینه و بالا رفتن راندمان انرژی، دمای یخچال را در حد وسط تنظیمات موجود قرار دهید. دمای ایده آل یخچال بین 38 تا 42 درجه است، در حالی که فریزر باید بین 0 تا 10 درجه باشد.

6. مراقب محتویات یخچال و فریزر باشید.

آیا می دانید یخچال و فریزر برای حفظ دمای ایده آل به محتویات زیادی درون خود احتیاج دارد؟ توده دمایی و حرارتی لازم است – که به محض باز شدن درهای یخچال برای برداشتن چیزی که نیاز دارید تا هوای گرم را جذب کند. اگر دستگاه خالی یا تقریباً خالی باشد، نمی تواند کارآمد باشد. آیا در یخچال چیزهای زیادی ندارید؟ می توانید یک پارچ آب درون آن قرار دهید.
علاوه بر این که یخچال را پر می کنید (اما زیاد پر نیست) از قرار دادن غذاهای گرم درون آن خودداری کنید. در حالی که برخی از افراد خانه دار فکر می کنند با کمک دستگاه می توانند به سرعت غذا را خنک کنند، این امر گرمای زیادی را به داخل یخچال وارد می کند و باعث می شود که برای تثبیت دما کار سخت تر باشد.

7. برفک های تولید شده را بزدایید:

اگر متوجه یك نیم اینچ یخ زدگی یا بیشتر در داخل یخچال یا فریزر هستید، زمان آن رسیده است كه از بین برود. یخ زدگی بیش از حد بر کنترل دما دستگاه تأثیر می گذارد. برای یخ زدایی دستی دستگاه، تمام مواد غذایی را نزدیک یک سیستم خنک کننده بگذارید. سپس دستگاه را از برق جدا کنید. پس از آب شدن یخ زدگی، آب را با حوله خشک کنید و سپس یخچال را روشن کنید. صبر کنید تا به دمای مطلوب برسد و مواد غذایی را مجدداً درون یخچال قرار دهید.

8. لامپ های روشنایی را در صورت لزوم تعویض کنید:

این یکی از نکته های تعمیر و نگهداری یخچال است که برخی از افراد آن را نادیده می گیرند، اما می توانید با تعویض لامپ ها به محض اینکه نیاز به تعویض دارند، از مصرف غیرضروری انرژی و فرسودگی لوازم خانگی خودداری کنید. بیایید با این مشکل روبرو شویم، وقتی لامپ ها می سوزند، باید مدت زمانی را صرف کنید تا جنس مورد نیاز خود را از دورن یخچال پیدا کنید.

9. برنامه ریزی حرفه ای نگهداری و تعمیر یخچال در منزل:

علاوه بر مراقبت و تمیز کردن منظم یخچال، گاهی به یک متخصص باتجربه نیز نیاز دارید تا در حل مشکلات مداوم یخچال و فریزر به شما کمک کند. برای خدمات تعمیر و نگهداری تخصصی یخچال و فریزر، به متخصصین باتجربه در شرکت آقای خانگی نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنید.

 

 

, , , , , , , , , ,

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید