بوی بد ماشین لباسشویی

برطرف کردن بوی بد ماشین لباسشویی با ترفندهایی ساده

رایحه بی نظیر پارچه های تمیز به قدری دوست داشتنی و آرامبخش است که امروزه تعدادی محصول در بازار از آن تقلید می کنند، از شمع گرفته تا اسپری های اتاق. متأسفانه،  اتفاقی در ارتباط با لباسشویی وجود دارد که هیچ کس سعی در تجربه آن ندارد، و آن یک بوی بد ماشین لباسشویی است. اگر تا به حال از خود این سوال را پرسیده اید که “چرا ماشین لباسشویی من بوی بدی می دهد؟” شما تنها نیستید. خبر خوب این است که تنها با چند ترفند ساده به راحتی می توان این مشکل مشترک را برطرف و از آن جلوگیری کرد.

علت بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از سوالات متداولی که ما به طور مکرر از مشتریان خود دریافت می کنیم این است “چرا لباسشویی من بوی بدی می دهد؟” این رایحه ناخوشایند معمولاً به دلیل رشد میکروارگانیسم ها در داخل محفظه یا واشرهای ماشین لباسشویی بارگیری کننده جلو یا بازده بالا ایجاد می شود. محیط گرم و مرطوب حاصل از چرخه شستشو، همراه با مواد شوینده یا نرم کننده پارچه، خانه ایده آلی برای کپک و باکتری است. بدون زمان خشک شدن کافی، این مواد آلی همچنان پوسیده می شوند در نتیجه بویی قابل تشخیص در داخل و اطراف دستگاه ایجاد می شود که به راحتی به لباس های شسته شده شما گسترش می یابد و در موارد شدیدتر، حتی ممکن است در سراسر خانه شما حرکت کند.

نکات مربوط به حذف بو در ماشین لباسشویی

هرازچندگاهی از آب گرم استفاده کنید

در تلاش برای صرفه جویی در هزینه انرژی ممکن است وسوسه شوید که از تنظیمات آب سرد برای قسمت عمده لباسشویی خود استفاده کنید، اما مهم است که آخرین بار از آب گرم استفاده کنید تا به از بین بردن باکتری های موجود کمک کند.

از محصولات شوینده مناسب استفاده کنید

اگر صاحب لباسشویی جدید دارید استفاده از شوینده مناسب بسیار مهم است. آنهایی که برای استفاده در ماشین آلات با راندمان بالا امروزه فرموله می شوند، لجن کمتری تولید می کنند، در نتیجه در پایان هر چرخه کثیفی کمتری باقی می ماند.

جریان هوا را افزایش دهید

برای کمک به خشک شدن اجزای داخلی ماشین لباسشویی شما، جریان هوای مناسب لازم است. در پایان چرخه شستشو سریع لباس خود را بردارید، و در پایان هر بار درب را باز بگذارید تا رطوبت باقیمانده از بین برود. برای محافظت بیشتر، نصب فن خروجی یا رطوبت گیر در اتاق لباسشویی خود را در نظر بگیرید تا روند خشک شدن تسریع شود.

دستگاه خود را تمیز کنید

چه بخواهید اتاق لباسشویی خود را به عنوان بخشی از خدمات نظافت حرفه ای خود در نظر بگیرید و چه اینکه خودتان این کار را انجام دهید، تمیز کردن لباسشویی و خشک کن به طور منظم مهم است تا بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببرید.

راه حل  های خانگی برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

  1. جوش شیرین – یک چهارم فنجان جوش شیرین را در یک چهارم فنجان آب حل کنید و محلول را در ظرف صابون دستگاه خود بریزید.
  2. سرکه – بعد، دو فنجان سرکه سفید ساده به ماشین لباسشویی خالی خود اضافه کنید و یک چرخه آب داغ را بدون وجود لباس ها انجام دهید. ترکیب جوش شیرین و سرکه در حل چربی، مواد آهکی و سایر مانده هایی که ممکن است در لباسشویی شما کمین کنند موثر است.
  3. تمیز کننده تجاری ماشین لباسشویی – راهرو لباسشویی را در فروشگاه مورد علاقه خود مرور کرده و به دنبال یک تمیز کننده ماشین لباسشویی باشید که بتواند به لباسشویی شما اضافه شود. ارتفاع اضافی آب و عمل ساینده ناشی از انبوه لباس یا حوله به روند تمیز کردن کمک می کند.

مهر و موم لاستیک اطراف درب ماشین یک مکان معمول برای کپک است. برای تمیز کردن از پارچه تمیز و مرطوب و مواد شوینده ملایم یا مخلوط سرکه و آب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که پس از اتمام کار با یک پارچه تمیز دیگر، لباسشویی را خشک کنید و برای خشک شدن محفظه درب را باز بگذارید.

مقاله مرتبط:با بوی بد ماشین ظرفشویی خداحافظی کنید

آیا برای لباسشویی و خشک کن خود به کمک بیشتری نیاز دارید؟ برای انجام صحیح کار، از یک تکنسینهای تامین تک کمک بخواهید.

منبع: mrappliance.com

 

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید