آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

در تعمیر لوازم خانگی گاها مشکلاتی وجود دارد که توسط خود مشتری نیز میتواند تعمیر شوند. به همین دلیل، برای سهولت در رفت و آمد مشتری، مشکلات و مواردی که میتواند توسط خود مشتری نیز تعمیر شود، د صفحه آموزش تعمیر لوازم خانگی منتشر میکنیم.

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی را در زیر بخوانید.

ماشین ظرفشویی

  • ماشین ظرفشویی کار نمی کند و لامپ نشانگر برق ورودی خاموش است

تنها علت این مشکل قطع بودن برق ماشین می باشد که در این مورد باید سالم بودن پریز برق، متصل بودن دوشاخه به پریز، سالم بودن فیوز و سیم رابط اطمینان حاصل نمود.

  • برق در ماشین ظرفشویی وجود دارد ولی ماشین ظرفشویی کار نمی کند

در این مورد باید مواردی از قبیل اتصال شیر آب، فشار آب، قطع نبودن آب ساختمان، اتصال ماشین ظرفشویی به شیر آب، بسته بودن درب ماشین و هچنین تا نخوردن شلنگ ورودی ماشین ظرفشویی چک شود. هچنین وضعیت برنامه دستگاه را چک نمایید تا در وضعیت توقف قرار نداشته باشد.

  • ماشین ظرفشویی روشن می شود اما آب وارد دستگاه نمی شود

در این مورد ابتدا از اتصال و جریان داشتن آب در شلنگ ورودی اطمینان حاصل نمایید و فشار آب ورودی را نیز چک نمایید زیرا اگر فشار آب ورودی کم باشد دستگاه شروع به شستشو نمی کند. همچنین فیلتر شیر برقی ورودی آب را بررسی نموده تا دچار گرفتگی نباشد. در ضمن از کارکرد و سالم بودن شیر برقی نیز اطمینان حاصل نمایید.

  • آب تخلیه نمی شود و در ظرفشویی باقی می ماند

در ابتدا بررسی شود که برنامه انتخاب شده تمام شده باشد. این نکته ذکر شود که وجود مقداری آب در زیر فیلترهای طبیعی است، اما در صورتی که آب در داخل ماشین ظرفشویی تخلیه نمی شود باید فیلترهای چک شوند و در صورت کثیف بودن و یا مسدود شدن فیلتر را تمیز نمایید. همچنین شلنگ تخلیه بررسی شود که دچار تاخوردگی و یا مسدودی نشده باشد. همچنین لوله فاضلاب نیز بررسی گردد. در آخر نیز از سلامت پمپ تخلیه اطمینان کامل حصول نمایید.

  • چراغ مربوط به کاهش مقدار نمک روشن می باشد

در صورتی که مقدار نمک در مخزن مربوطه کم باشد و یا وجود نداشته باشد چراغ مربوطه روشن می ماند.

  • با وجود اضافه نمودن مایع جلادهنده در مخزن مربوطه همچنان چراغ مربوط به جلادهنده روشن باقی می ماند

ابتدا بررسی شود که مایع جلادهنده مخزن به اندازه کافی پر شده باشد. شناور مخزن مایع جلادهنده گیر مکانیکی دارد و باید چند ضربه به زیر در پوش زده شود.

  • پودر در جاپودری یا روی درب باقی می ماند

یکی از ظروف مانع باز شدن درب محفظه پودر شده است. سیستم مکانیکی باز کننده درب جاپودری خراب است. مجرای بازوی آب فشان مسدود شده است. بوبین مربوط به جاپودری سوخته است. در صورتی که تاریخ انقضای پودر شستشو سپری شده باشد پودر در جاپودری سفت می شود. گاهی مواقع نیز به علت بلند بودن ظروف بازوی آب فشان به ظروف گیر کرده و حرکت آن متوقف می شود. هچنین اگر پودر و یا جاپودری مرطوب باشند سبب سفت شدن پودر می شود.

  • بر روی ظروف پودر شستشو باقی می ماند

در صورتی که از پودر نامرغوب و یا تاریخ گذشته استفاده شودو یا فاصله بین ظروف رعایت نشود سبب بروز این مشکل می گردد.

  • کف بیش از حد در ماشین ظرفشویی ایجاد می شود و یا از درب آن خارج می گردد

در صورتی که از پودر دستی لباس و یا مایع ظرفشویی در ماشین ظرفشویی استفاده گردد این مشکل به وجود می آید. همچنین اگر از مواد شوینده بیش از حد استفاده شود نیز این مشکل به وجود می آید.

  • مصرف نمک در ماشین ظرفشویی زیاد است

در این مورد باید درپوش محفظه نمک بررسی شود که به درستی بسته شده باشد. درجه تنظیم نمک نیز بررسی شود. همچنین در آخر شیر برقی مربوط به مخزن نمک نیز بررسی گردد.

  • ظرفشویی صدای غیرعادی می دهد

ابتدا چک شود که ماشین لباسشویی تراز باشد و ظرفشویی درست نصب نشده باشد. گاهی اوقات بازوی آب فشان به ظروف برخورد می کند.

  • ذرات غذا بر روی ظروف باقی می مانند

فیلتر شستشو کثیف یا مسدود شده است و بررسی شود درست در جای خود قرار گرفته باشد. مجزا یا سوراخ های بازوهای آب فشان کثیف شده اند. بازوها به ظروف گیر می کنند. مواد شوینده نامناسب و یا مقدار کم استفاده نیز سبب بروز این مشکل می گردد. همچنین دقت شود ظروف به درستی در جای خود قرار گیرند و یا بیش از حد در سبدها ظرف چیده نشود. همچنین دقت شود که برنامه شستشو به درستی انتخاب گردد و لوله فاضلاب مسدود نشده باشد. نباید اجازه داده شود که ذرات غذا نیز خشک شود.

  • ظروف خشک نمی شوند

ابتدا بررسی شود که مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی وجود دارد و به درستی تنظیم شده است. از تنظیم بودن برنامه شستشو و برنامه خشک کن اطمینان حاصل نمایید. همچنین از سالم بودن المنت اطمینان حاصل نمایید.

  • ظروف سفیدک می زنند

مقدار پودر یا مایع جلادهنده بررسی شوند زیرا در صورت کم بودن هرکدام این مشکل بوجود می آید. همچنین درب محفظه نمک درست بسته شده باشد. درجه سختی آب نیز باید نسبت به منطقه مورد نظر درست انتخاب گردد.

  • ظروف فولادی و استیل لکه دار شده اند.

این ظروف را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد.

 

در پایان اگر مشکل شما در این لیست نیست، شما نیازمند تعمیرکار و متخصص حرفه ای برای تعمیر ماشین ظرفشویی هستید، اگر در پردیس، بومهن، رودهن و دماوند هستید ما میتوانیم به شما کمک کنیم.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید